مرجع آموزشی مادران باردار

5 راه عالی برای حل مشکلات خواب در دوران بارداری

شما به عنوان یک زن حامله آگاه هستید كه بروز مشکلات خواب بخشی جدایی  ناپذیري از دوران بارداری شما است. پس، باید چگونگی مقابله با آن ها را هم یاد بگیرید. در ادامه این مقاله، ترفندهای مهمي برای راهنمایی شما به منظور غلبه بر مشكلات خواب شبانه ارائه شده است، که عبارتند از:

1. استفاده از بالش اضافی در هنگام خواب زنان در طی دوران بارداری:
مادران حامله می توانند در هنگام خواب شبانه، برای حمایت از شکم خود از یک بالش اضافی استفاده کنند، زیرا تماس شکم با یک وسیله نرم و راحت می تواند به آن ها کمک کند تا یک موقعیت خوب برای خواب شبانه خود ایجاد کنند. البته برای این کارريال انواع خاصی از بالش ها مانند بالش طبي دوران بارداري در فروشگاه های لوازم بهداشتی وجود دارد که می ¬تواند تمام طول بدن را پوشش داده و راحتی مادر حامله را در هنگام خوابیدن تامين كند.

2. استفاده زنان از تکنیک های تمدد اعصاب در طي دوران بارداری:
انجام حرکات ورزشی سبک مانند یوگا، مدیتیشن، ماساژ دادن اصولی بدن و تنفس عمیق می¬تواند کمک زیادی به ذهن و بدن مادران باردار نموده و آن ها را شل کند. این حالت برای داشتن خواب بهتر زنان در طی دوران بارداری بسیار موثر خواهد بود.

3. ورزش کردن زنان در طي دوران حاملگی:
همانطور که میدانید انجام حرکات ورزشی علاوه بر این که به بدن زنان در دوران بارداری کمک میکند تا چربیهای اضافی بیشتری را بسوزانند . انجام ورزش منظم میتواند سلامت جسمی و روانی زنان رتا در دوران بارداری افزایش داده و به آنها برای داشتن خواب عمیق کمک کند.

4. تغذیه مناسب زنان در طي دوران بارداری:
به عنوان یک زن حامله یادتان باشد که استفاده از انواع غذاهاي خوب و مغذی می¬تواند به شما کمک کند تا بهتر بخوابید. براي مثال، نوشیدن یک لیوان شیر گرم به شما کمک خواهد نمود تا خواب خوب شبانه را در طي اين دوران حساس تجربه کنید. علاوه بر اين، نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب شبانه برای رشد جنین داخل رحمتان نیز موثر خواهد بود. اعتقاد بر این است که مصرف غذاهای غنی از کربوهیدرات در طی دوران بارداری می تواند سطح قند خون مادر را بالا برده و به خواب راحت شبانه او کمک کند. البته نباید فراموش کرد که مصرف انواع خوراکی ها مانند تنقلات معده شما را در طول شب فعال نموده و احتمال بروز مشکل در خوابتان را بالا خواهد برد. بنابراین، زنان حامله باید مراقب آنچه که قبل از خوابیدن میخورند، باشند!

5. استفاده از داروهای خواب¬آور OTC و آرام بخش¬ها در طی دوران بارداری:
در نهايت، به عنوان یک زن باردار به یاد داشته باشید که مصرف انواع داروها برای داشتن خواب راحت شبانه، آخرین راه حل مشکل می باشد. در حالت ایده¬آل، بهتر است زنان برای از بین بردن مشکلات خواب خود در طي دوران حاملگی از همه راهنمایی¬های ارائه شده در مقاله بالا استفاده نموده و تمام ترفندها را امتحان کنند، تا اگر موفق نشدند، مصرف داروها و قرص ها را برای از بین بردن مشکلات خواب خود شروع کنند. البته این نکته مهم را هم فراموش نکنید که هرگز هیچ دارویی را بدون رضایت دکتر معالج خود (به خصوص در مراحل اوليه بارداری) مصرف نکنید.

 

این مطلب در تاریخ چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ ارسال شده است .
تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت محفوظ می باشد .